It doesn't matter if you win or lose, it's how you play the game... :)

Sunday, October 11, 2009

Jaulah ke Aceh ..



Air Port Sultan Iskandar Muda Aceh Darussalam




Tidak sampai 3 jam dari jauh dari Malaysia ....

seronok juga di Aceh ni .... terfikir utk terus tinggal disini.Jauh dari maksiat mata malah rasa hampir pada kematian tapi...
tak sampai 5 minit aku menghitung2 utk menetap disini, aku tukar fikiran. tak sanggup kot....cos asik teringat Malaysia je ...Dalam masa beberapa hari ni tak henti2 fikir tentang Malaysia, tak pernah berhenti dari merindui malaysia. Sahabat-sahabat serta sanak saudara. hijau kampung. lauk pauk... kuih muih. bising air terjun. ombak pantai.. dihujung minggu, sekeluarga aku pergi ke pantai. yang kecik2 mandi pantai.Aku hanya merenung adik2 ku dari kejauhan .. Tapi bila fikir2 balik rasa seronok duk di Aceh ni ... food2 yang dijual ditepi pantai. air kelapa muda....duhhhh sedapnnyeee... tapi rindu yang amat kat Malaysia...




Hermes Palace Hotel



lately dah beralih ke swimming pool di satu hotel penginapanku .. sbb air pantai dah banyak yg tak dibenarkan mandi. [kejadian lemas, hakisan pantai, pantai dah kotor]
malaysia pada aku, Semuanya ada .. . best best.best.best... Alhamdulillah nikmat Allah buat hambanya .. kalau nak compare food kat Aceh ni memang hamper kepada samala .. sedapla jugak .. .dia ada gado2 jugak ..ada pecal .. ada tempe .. makanan jowo semuanye .. yang paling best .. minumam asli dari sayur2an dan buah2an .. Aku dah rasa minum jus Timun special .. jus Sawi special dan tak lupa juga Jus avocado tambah susu kegemaranku ... cume di sana dia letak ais krim coklat .. sedap .. dapat resepi baru ..


Foto yang lain inysaAllah akan menyusul pada Artikel akan datang !!!

No comments: